Monday 29 December 2014

Pak julen væk

P.g.a. GD er i gang med at renovere soveværelset og at vi så bor i stuen. Så har der ikke været plads til det vilde julepynt. Men jeg er lidt særlig når det kommer til at pakke julepynt.

Alle kugler bliver opbevaret i de kasser eller rør de er købt i.
men man kan også tage en kasse og komme et lag plastikkrus i bunden, og så lægge en kugle i hver kop. Det fylder bare meget.

Alle træ figurer har jeg bundet sammen i farver. Så er det nemt at vælge farvetema året efter (selvom 9/10 gange så er mit træ hvidt og sølv.)

Trommer, kræmmerhuse og andre papir dekorationer har jeg ikke nogen af. Så dem har jeg ikke rigtig nogen idé om hvordan jeg ville opbevare, måske i skotøjsæsker?

Jeg har nogle stof og filt dekorationer, dem har jeg bare i en pose. De er postret, så de bliver ikke ridset, knækket eller krøllet.

Så har jeg en samling engle som jeg har i en skotøjsæske.

Resten ligger løst i de flyttekasser hvor jeg opbevarer alt pynten.

Det er lidt en sjov tid mellem jul og nytår, for man piller en slags pynt ned for at erstatte det med en ny. Og så skal der jo helst også gøres rent ind i mellem de to festligheder.

Alt pakkepapiret har man forhåbentligt fået afskaffet allerede.
Juletræet er lidt forskelligt fra familie til familie... Jeg har altid fået mit juletræet ud af hytten før nytår. Men det en nok fordi jeg tit har holdt nytårsfest, så har det været lidt i vejen.

Hvis man har haft gæster så har badeværelset har været et flittigt besøgt sted, så man kan med fordel over disse festlige dage tørre af ude på badeværelset lidt oftere end man ellers ville.

Det samme går for køkkenet.

Husk endelig, hvis du har haft hytten fyldt med gæster, at du spritter dine stikkontakter, dørhåndtag etc (POC) så det ikke bliver en smitte kilde til vinter forkølelse eller influenza.

Væk med julen og frem med nytår :)

Xx Maine

No comments:

Post a Comment