Tuesday 11 November 2014

Hvad kan man bruge natron til?

Natron er god som et alternativ til skuremiddel. Det er specielt godt hvis man kan købe de store bøtter i eksempelvis metro. Så er der virkelig penge at spare.
Jeg bruger natron til følgende:
 
  • Rense fuger i klinke gulve.- Drys natron på fugerne, spray med 1 del vand og en del eddike, skrub med tandbørste, husk at skyld med vand.
  • Stil en lille bøtte med natron ind i køleskabet til at fjerne lugt. Skiftes efter en uge, hvis problemet ikke er blevet bedre.
  • Drys lidt natron i bunden af din nye skraldepose for at det ikke kommer til at lugte under vasken.
  • Fjern lugt fra gulvtæpper,- drys ud over gulvtæpper med en si. Lad det virke i 10-15 min, støvsug derefter.
  • Fjern lugt fra bil.- drys på stof sæderne, lad det virke i 15 min, støvsug det væk igen.
  • blegning af tænder.- gør tandbørsten våd og dyp i natron, børst så som normalt. max 2 gange om ugen og det erstatter ikke almindelig mundhygiejne. På eget ansvar.
  • drys i ildelugtende sko, lad det ligge natten over, støvsug næste morgen.
 
Jeg bruger en pasta lavet af ca. 2 dele natron og 1 del vand til at rense min keramiske kogeplade, stikkontakter og køkkenvasken. Tør efter med en opvredet klud.
 

No comments:

Post a Comment