Tuesday 25 November 2014

Oprydning

I dag har stået i oprydningens tegn.

Jeg har rykket rundt på spande med spartelmasse, stiger og rør. Jeg har foldet tøj sammen der bare lå og flød på spisebordet. Jeg har sat et andet bord til salg, forsøgt at fjerne mærker fra toilettet, sat en omgang vasketøj over og taget opvasken :) Så jeg har gjort det godt i dag.

Det sidste projekt jeg ville gå i gang med i dag er at tørre af inde i alle køkkenskabene...
Det er ikke så galt.
Håber jeg...
Der er et enkelt skab hvor der er spildt salt... men ellers tror jeg det kommer til at gå nemt nok.

Mht. ovnen, fik jeg et råd at smøre pletterne ind i brun sæbe.
Det har jeg prøvet og det har hjulpet lidt, så jeg tror jeg giver det et forsøg mere i nat.
Det skulle have noget at gøre med at brun sæbe er meget basisk, så det ætser det væk.

Jeg forsøger at fjerne nogle rimelig heftige mærker fra toilettet...
Indtil videre har jeg prøvet med en "wc-stick" den hjalp på de helt lette misfarvninger og skader ikke emaljen. Den tror jeg vil købe igen når der kommer nyt badeværelse.
Så har jeg prøvet at lægge en klud over vædet med kalkfjerner, det gjorde bare hat og fis...

Det næste trick er så at prøve med 1½ liter cola; jeg har ladt mig fortælle at det skal være "Coca cola" ellers duer det åbenbart ikke.

Da der er grimme mærker både under og over vandoverfladen vil jeg både hælde det i kummen og gennemvæde en klud som jeg lægger på mærkerne.

Så får vi at se i morgen om det gør en forskel...
nu vil jeg gå i gang med de skabe

go' rengøring ;)

Xx Maine

No comments:

Post a Comment