Sunday 23 November 2014

skidt skidt skidt...

Som nogle af jer ved så er min bedre halvdel i gang med at renovere hans lejlighed. Det betyder støv, støv, og atter støv. Jeg støvsuger og tørrer af konstant.

Men heldigvis er han snart færdig med de opgaver der sviner. Så skal der bare males.

Jeg fik langt om længe rengjort den ovn... men det var ikke alt det brændte jeg kunne fjerne fra bunden af ovnen. Lågen blev rigtig fin, og siderne. Er det nogen der har et tip? jeg har prøvet at skrubbe med citron og natron og salt har jeg også prøvet. Jeg har givet det ovn rens, ladt det sidde i 20 min, og så skure. Jeg har også prøvet at lade det sidde i 12 timer. Så har jeg prøvet at komme 5dl vand i en bradepande, tænde ovnen på 50c og lade den dampe i 30 min... det virkede hellere ikke. Jeg har også prøvet -meget forsigtigt- at skrabe det af med en glasskraber, det kom jeg hellere ikke langt med. Nu er jeg på bar bund.

Alle bud er velkomne!!!

Pladerne rengør jeg med salmiakspiritus, men det gør jeg først i morgen. Jeg har lært tricket af Damen som er min bedste veninde :)

Man kommer pladerne i en sort sæk udenfor, så hælder du salmiakspiritus op i en kop og stiller den i posen oven på pladerne, så lukker du posen og lader den ligge udenfor i 24 timer, så er de lige til at tørre af. det er vigtigt at alt dette foregår udenfor, da gassen det kommer fra salmiakspiritus er giftigt.

I morgen tror jeg at jeg vil rokere lidt rundt i køkkenskabene og få rengjort derinde når jeg nu har alt ude...

Jeg er i gang med at lave en rengørings-app, og det er skide skægt, det tager bare lidt tid at få tastet alle informationerne ind. Jeg skal nok skynde mig at blive færdig :)

Xx Maine

No comments:

Post a Comment